Může se to stát. Píšeme do médií, telefonujeme, vydáváme tiskové zprávy, svoláváme tiskové konference, děláme akce, prostě se snažíme… A výsledek? Nula.
Média nám svým mlčením a lhostejností dávají najevo, že je naše téma vůbec nezajímá.
Menší organizace a sdružení v takové chvíli propadají depresi. Zdá se jim, že média na jejich práci a starosti hledí s despektem. Někdy pak mají tendenci uzavřít se vůči médiím do obranného postoje.
Ať už je příčina na naší straně nebo ne, nezájem médií působí ochromujícím dojmem a demotivuje.
Zde je několik tipů, co v takovém případě dělat:
Vězte, že média potřebují vás stejně, jako my potřebujeme je. Mnoho známých kauz a příběhů, které proslavily konkrétní novináře, vznikly díky drobné a trpělivé práci nějakého místního sdružení.
Někdy se stává, že novináři prostě jen neumí odhadnout, jak moc mohou být vaše téma nebo příběh zajímavé. Třeba si jen neumí představit, jak by ho zpracovali. Pak často stačí, aby vyšel jeden poutavý článek nebo byl odvysílán jediný příspěvek a spustí to lavinu.
Tak nezoufejte a do toho!
Tento text je součástí manuálu pro neziskové organizace nazvaného Jak spolupracovat s médii, jehož autorem je Václav Vašků.